Hoe toegankelijk is uw bank? Laat het ons weten.

Banken ontwikkelen in hoge snelheid steeds weer nieuwe digitale mogelijkheden en applicaties. Terwijl kantoren sluiten worden de telefonische keuzemenu’s steeds langer en ingewikkelder. Contant geld opnemen of betalen wordt moeilijker. Lang niet alle mensen in de samenleving zijn in staat om gebruik te maken van de nieuwe (veelal digitale) mogelijkheden die banken voorstaan. Maar er is ook veel angst voor cybercriminaliteit, een onomkeerbare fout is vaak met één muisklik al gemaakt en de gevolgen kunnen enorm zijn.
Het Maatschappelijk Overleg Betalingsverkeer (MOB), waarin ook het NOOM is vertegenwoordigd, besteedt veelvuldig aandacht aan de toegankelijkheid en bereikbaarheid van het betalingsverkeer. Eén van de doelstellingen is dat iedereen aan het betalingsverkeer moet kunnen deelnemen. Ter voorbereiding op gesprekken met vier grootbanken over de dienstverlening aan mensen in kwetsbare posities wil het MOB graag weten welke problemen migrantenouderen ervaren bij het regelen van hun bankzaken en in hun contacten met de bank.

We stellen het bijzonder op prijs als u ervaringen, knelpunten en suggesties van uzelf of leden van uw achterban zou willen doorgeven aan NOOM via de mail: [email protected] of telefoon: 0620966432.